Založ si blog

S “extrémistom” sa nediskutuje

Za aktuálne volebné obdobie sme si v našej politickej bubline osvojili krásnu vetu: „S fašistami sa nediskutuje.“ Neustále omieľanie z nej spravilo pomaly jedenáste prikázanie. Vzniklo to pravdepodobne s dobrým úmyslom. Debata s akýmikoľvek extrémistami býva zväčša jalová. Hlavne ak sa začnú odkazovať na zdroje, ktoré sú pochybnejšie ako mixéry ponúkané dôchodcom. Vtedy z tej debaty veľmi ťažko vyťažiť požadovaný osoh, lebo sa stratí obsah aj pointa.

Ako plynie čas, začal som si uvedomovať aj určité nebezpečenstvo tejto vety. Je zreteľné, že sa používa aj v mnohých prípadoch, ktoré by si ju nezaslúžili. Začíname mať problém diskutovať. So zástancom socializmu, liberálom, katolíckym veriacim, národniarom a mnohými inými. Pretože nám nepasujú do karát. Táto ošúchaná veta sa používa tam, kde začína pohodlnosť a končia argumenty. Nemá to s tebou význam, lebo táraš bludy. Sme toho svedkami čím ďalej častejšie. Môže to postupne infikovať spoločnosť.

Asi to nie je informácia zo súdka čitateľov Pravdy, ale Karol Sudor vydal knižku s exministrom vnútra Vladimírom Palkom. Spustila sa na to spŕška hysterických komentárov. Zaostalý militantný katolibanec, bigot, krstný otec neofašizmu, katolícky extrémista. Toto všetko sa objavilo pod statusom Denníka N o bývalom členovi KDH. Viacerí sa zhodli, že takému človeku by enkári nemali poskytovať priestor. Jednoducho povedané – nediskutovať s ním. Prečo? Lebo je to náboženský extrémista.

Musím priznať, že tomuto akútnemu strečkovaniu celkom nerozumiem. Je logické, že liberálnym čitateľom sa rozhovor s konzervatívcom páčiť nebude a naopak. Zaráža ma však to automatické zaškatuľkovanie na základe kratučkého výňatku z knihy. V skutočnosti je tam vybraná tá najdráždivejšia časť. Fakty sú ale také, že Palko je katolík, rozpráva ako katolík a snaží sa činiť ako katolík. Jeho názory sú v absolútnom súlade so zákonom, žiaden na jeho okraji. Naviac je rigidný a verný svojmu presvedčeniu, a tak je automaticky za exota. Spoločnosť si to má právo myslieť. Ale podnety k mediálnemu vytesňovaniu Palka považujem za také prvoplánové uľavovanie si. Z tohto celého mi vychádza, že niektorí očakávajú len lichotivé články so zhodným pohľadom. Ja som taktiež čitateľ Denníka N a mám práve opačný postoj. Som rád, že sa v enku čas od času objaví aj názor z iného tábora. Nielen veci, ktoré chceme počuť, ale aj veci, ktoré sa taktiež reálne dejú.

To je jedna z vecí, ktorá ma na spoločnosti irituje – náš záujem o diskusiu klesá. Nechceme počúvať ľudí s odlišným názorom a viesť s nimi dialóg. Teraz už nielen s fašistami, ale ani s ľuďmi, ktorí sú zásadoví a majú odlišné vnímanie reality. Posunuli sme hranice na miesto, kde rozlišujeme príliš čiernobielo. Na miesto, kde si pred názorovým oponentom zatvárame oči a zapchávame uši.

Viesť slobodnú a otvorenú diskusiu je ponovembrový briliant a má to hlboký zmysel.

Čo prináša Lipšic?

06.02.2021

Na čelo špeciálnej prokuratúry prichádza bývalý predseda vládnej strany. Od premiéra nemal ďaleko, poskytoval mu právne služby. Parlament menil zákon, aby mohol kandidovať. Ako neprokurátor porazil troch prokurátorov. Podľa vládneho poslanca ho zvolili navzdor opozícii… Že sú to Smerácke maniere? Vedľa! Je to očista prokuratúry na Slovensku. S novými [...]

Takto sa hrá hádzaná!

28.01.2021

Keď som bol ešte školák, rád som pozeral hádzanú. Nerozumel som sa jej, ale priťahovala ma. Žiadny urputný fanúšik som nebol. Sledoval som len Majstrovstvá sveta a Európy. Ak hrali naši, tak aj kvaldu.. Myslel som si, že je to šport pre bábovky. Nepýtajte sa ma, sám neviem prečo. O opaku ma presvedčil Kamil Bielicki. Na palubovke bol neprehliadnuteľný. Hrával s [...]

Martin, rasizmus je inšie

16.12.2020

Azda nemusím podrobne vysvetľovať, čo sa stalo v Paríži. Pár chalanov sa „nadudlalo“, lebo sa im znepáčilo označenie ich kouča. Hlavný rozhodca mu dal značku „ten čierny“. Niežeby čierny nebol, ale prečo sa neuraziť, keď je to v móde. Tak sa zápas na deň prerušil. Neďaleko sedel aj Martin Škrteľ. Ten zareagoval dnes na Šport.sk. Svojho kouča si zastal. Ako [...]

Rusko Navaľnyj úmrtie

Biskup na Veľký piatok prirovnal zaobchádzanie s Navaľným k osudu Ježiša

29.03.2024 15:17

„Skončil až v neľudskom gulagu v polárnom ľade," povedal. Zvyšok sveta uvidí "jeho posolstvo slobody" vo večnosti, povedal biskup.

Rural Emergency Hospitals

Slováci si skryli kódy pod klobúky a nadchli špičkových amerických technológov

29.03.2024 15:00

Organizácia Slovak PRO pomáha Slovákom uchytiť sa na americkom trhu. Kto má skvelé nápady, má šancu uspieť aj v silnej konkurencii v USA.

zalužnyj, syrskyj

Zelenskyj hovoril o polmilióne mobilizovaných. General Syrskyj: Potrebujeme výrazne menej vojakov

29.03.2024 14:16

Ukrajinská armáda bude musieť pre obranu pred ruskou inváziou mobilizovať menej vojakov, než sa pôvodne očakávalo.

Maďarsko polícia pobodanie péter baumann

Obeť a dvoch zranených si vyžiadal výbuchu v bytovke v Budapešti

29.03.2024 13:10

Evakuovať museli 50 ľudí.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 32
Celková čítanosť: 119599x
Priemerná čítanosť článkov: 3737x

Autor blogu

Kategórie